B2B-rapporten 2021:
Hva gjør B2B-markedsførere og hvordan lykkes de?
Hva kjennetegner de som oppnår gode resultater med markedsføringen?
Hvilke kanaler benytter de og hvor oppnår de best resultater?
Vi har samlet data fra mer enn 700 norske B2B-bedrifter.
I samarbeid med
I rapporten kartlegger vi blant annet:
- Hva er de vanligste markedsførings-utfordringene for B2B-bedrifter?
- Hvilke kanaler er mest populære og gir best ROI?
- Hva gjør de som oppnår resultater annerledes enn de som ikke gjør det?
- Hvordan har korona påvirket markedsføringen?
- Hva planlegger bedrifter å satse på i 2021?
- Hvor mange oppnår ønskede resultater?
Vi får stadig flere tilbakemeldinger, særlig fra små og mellomstore B2B-bedrifter som savner tilgjengelig innsikt og kunnskap fra sin egen bransje. Dette ønsket vi å gjøre noe med. Derfor har vi gjennomført denne undersøkelsen og vi føler det er et stort steg på veien.
Anna Andrea Hvinden, Daglig leder, MFO
Vi vet at det er noe annet å selge til bedrifter enn til forbrukere, og at det kreves andre metoder for å påvirke innkjøp og beslutninger hos bedrifter.
Vi i Inbound ønsket å kartlegge hva norske B2B-bedrifter gjør, og, ikke minst, hva som skiller de som lykkes med markedsføringen fra de som ikke oppnår resultater.
Fyll ut skjema for å motta rapporten
Vil du heller se webinaret der vi presenterer funnene?