Med over 20 000 deltakere er Inbound-konferansen i Boston et av de største møtepunktene for markedsførere og selgere. Men hva satt vi i Inbound Group igjen med?
Et av de første høydepunktene var HubSpots Brian Halligan (CEO & Co-Founder) og Dharmesh Shah (CTO & Co-Founder) sin keynote-presentasjon. Sammen ga de to glimrende formidlerne oss innsikt i hvordan man jobber strategisk med vekst i bedrifter.
Kunstig intelligens, eller AI, er uten tvil et viktig tema. HubSpot viser tydelig at de satser innen AI fremover med oppkjøpet av Motion AI, samt Dharmesh' eget prosjekt GrowthBot – en chatbot for markedsførere. Mange store selskaper jobber nå med å implementere AI i sine produkter. For eksempel kan Gmail nå hjelpe deg med å svare på e-post.
I løpet av 2018 vil HubSpot implementere chatbots i chat-funksjonen til HubSpot Sales Professional. Vi kan knapt vente! Av det lille vi har fått høre, kan alle bygge sin egen chatbot for å kommunisere med sine kunder på deres premisser – uten noen teknisk kompetanse!
LES OGSÅ:Inbound 2017: De nyeste HubSpot-lanseringene
Alle er enige om at søk har forandret seg. Tilbake i 2006 søkte vi på enkle ord som «restaurant Oslo». I dag søker vi mer som om vi snakker til søkeverktøyet: "Hvor er det beste stedet å spise i Oslo?"
50% of search queries are four words or longer. ( WordStream, 2016)
En måte å tilpasse seg dette på er å planlegge og strukturere innholdsproduksjonen etter tema. HubSpot sitt nye content strategy-verktøy lar deg enkelt strukturere innholdet etter tema ved å lage en såkalt «pillar-side» og deretter lenke underliggende bloggartikler opp mot denne siden. I en analyse gjort av HubSpot fant de ut at ved å strukturere innhold på denne måten oppnådde de bedre rangering i Google.
HubSpot og Facebook har i det siste jobbet tett sammen for å integrere Facebook sitt kraftige annonseverktøy med HubSpot. I Boston viste de frem fruktene av samarbeidet.
Vi hadde ikke vært HubSpot-partner hvis ikke vi hadde hatt tro på det selskapet gjør. På Inbound 2017 viste HubSpot nok en gang at de har en klar tanke om hvor de vil med produktet – nemlig lage en komplett plattform for vekst!
Introduksjonen av "The Customer Hub" og "Conversations" viser at HubSpot endelig tar kundeoppfølging – også kalt delight-fasen – på alvor.