Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Inboundpodden > Performance marketing: Hvordan skape målbar markedsføring?

Performance marketing: Hvordan skape målbar markedsføring?

 

Erik Storm er gründeren bak Digital Opptur, og har tenkt mye på betalt søk, SEO og målbare KPIer.

– Det har vært en frykt for at det digitale økosystemet skulle flyttes inn på et sosialt medium, og at vi skulle slutte å søke så mye. Men det har ikke skjedd, sier Erik Storm.

Byrået hans Digital Opptur spesialiserer seg på performance marketing, eller markedsføring som baserer seg på målbare resultater. Det betyr ofte søk og SEO, og stiller krav til at du reflekterer mye rundt hva som faktisk er relevante måltall.

– En sidevisning har i utgangspunktet null verdi. Har du en målgruppe på 10.000, kan du ikke forvente å få 13.000 besøk ved å kaste penger på problemet. Er du i en smal nisje og får 10.000 besøk, gjør du kanskje noe feil.

Få med deg hva Erik tenker om forskjellen på å måle B2C og B2B-resultater, hvordan søkemønstrene våre vil endre seg fremover, og hvilken sosiale medier-kanal norske bedrifter veldig ofte undervurderer.

 

 

Abonner på podcasten vår