Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Inboundpodden > Hammer & Hanborg: Rekruttering av salgs- og markedssjefer

Hammer & Hanborg: Rekruttering av salgs- og markedssjefer

– I gamle dager var det viktig å gå ut og drikke øl med kundene dine. I dag er de antageligvis på treningssenter. Det er en veldig endring i hvordan man knytter relasjoner, sier Trine Larsen.

Hun er senior rekrutteringsrådgiver og adm. dir. i Hammer & Hanborg, som headhunter ledere og spesialister. Vi spurte henne hvordan du bør tenke når du skal ansette ny salgssjef eller markedssjef. 

– Mye av feilen ligger på å vekte historiske resultater, og se for lite på fremtidens muligheter, mener Trine.

Både salgssjef og markedssjef har helt andre oppgaver og krav i dag enn for ti-tjue år siden, når det gjelder relasjonsbygging, teknologikompetanse og tverrfaglighet. Den som ikke fornyer seg risikerer å gjøre dyre feilansettelser. 

Hør episoden, og få svar på blant annet hvor viktig det er at lederen har erfaring fra din bransje, hvordan AI kan ta over mye av mellomlederrollen, og om hvor smart det egentlig er å forfremme den beste selgeren din til salgssjef.

 

 

Abonner på podcasten vår