Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

B2B-rapporten 2023

I 2021 lanserte vi Norges største undersøkelse av salg og markedsføring i B2B-Norge. Den ble varmt tatt imot, og nå har vi gjentatt suksessen. Sammen med Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) har vi samlet svar fra hele 400 norske B2B-bedrifter.

Vi er veldig stolte av å laget den største og mest omfattende undersøkelsen som finnes på markedet, og håper du vil dra nytte av den!


En liten smakebit av hva rapporten tar for seg

 

Du vil få innsikt i

small-men

Salg + Marked = Sant

I denne rapporten har vi stilt enda flere spørsmål knyttet til salg og ikke minst samarbeid mellom salg og marked. Det betyr at denne rapporten er vel så relevant for salg som den er for marked.

Hva står på spill?

Få oversikt over utfordringene til salg og marked, knyttet til blant annet ROI og AI.

handshake-1

Mål, utfordringer og resultater

Vi ser på hvilke mål salg og markedsføringen i B2B-Norge jobber mot, hvilke utfordringer de møter på og i hvilken grad markedsføringen bidrar til gode resultater.

clock-icon-1

Hva kjennetegner de som lykkes?

Kanskje noe av det aller mest interessante i denne undersøkelsen er funnene som viser hva som skiller de som oppnår ønskede resultater fra de som ikke gjør det.

Se lanseringswebinaret av B2B-rapporten

Foretrekker du heller å få de viktigste funnene fra rapporten presentert av vår salgs- og markedssjef Camilla Visjø?

Du vil også få servert eksempler fra virkeligheten og noen ekstra tips og triks.

Se lanseringen av B2B-rapporten her

Camilla
Jeg har blitt kjent med hundrevis av norske B2B-selskaper de siste årene, og dessverre opplever jeg at en utbredt måte å drive med markedsføring på, er etter det jeg kaller innfalls- og overskuddsmetoden. Mange blir altfor ivrige og setter i gang en drøss med tiltak uten å ha en klar strategi og plan bak. Ofte er årsaken til dette at markedsføringen ikke er forankret hos ledelse og salg. Det gleder meg dog å se at undersøkelsen i år viser at 64 prosent sier de har en tydelig plan, mot rundt 50 prosent i 2021.
Camilla Visjø
-
Salgs- og markedssjef, Inbound

Last ned B2B-rapporten 2023 her!