Markedsførere som skjønner salg
Er du lei av å få helt irrelevante verktøy i hånda fra markedsavdelingen?
Vi også.
Ikke et vondt ord om likes og CTR-prosenter, men de er ofte til begrenset hjelp i et salgsmøte. Så hvorfor leverer ikke flere markedsførere verktøy salg faktisk har bruk for?
Tallenes tale er klar: Salg og marked må samarbeide!
I den nyeste B2B-rapporten oppdaget vi at 58 prosent av virksomheter hvor salg og marked samarbeider godt, oppnår resultatene de ønsker seg. Av dem som rapporterer dårlig samarbeid, er det bare 28 prosent som lykkes.
Kom i gang med noen tips fra arkivet:
Derfor bør salgssjefen og markedssjefen spise lunsj sammen oftere
Dropp floskler som «Sales and marketing alignment» og «Smarketing». Løsningen er ikke lenger unna enn at folk må prate samme språk.
Bruusgaard opplevde stor verdi da marked og salg havnet i samme båt
– Skal jeg være helt ærlig, pleide jeg å ignorere leadsene fra markedsføring, sier Christian Baas i Bruusgaard AS. Hvordan endret alt seg på ett år?
Hvordan kan marked og salg jobbe godt sammen?
Det er mange grunner til at samarbeidet mellom avdelingene ikke er optimalt. Det vanligste er at marked og salg jobber i siloer.
Meld deg på fysisk frokostseminar:
Markedsføring som øker B2B-salget
- Har veksten i selskapet stagnert?
- Fungerer ikke salg så godt som det engang gjorde?
- Mangler dere en solid plan for markedsføringen?
- Samarbeider salg og marked dårlig?
Om du kjenner deg igjen i noe av dette bør du ta turen til oss i Rådhusgata 9 for frokost og fag.