Andrea Grøndal Berg har nylig overtatt som daglig leder i markedsføringsbyrået Inbound, og bringer med seg en solid bakgrunn og en imponerende arbeidskapasitet til stillingen.
Grøndal Berg har vært en del av Inbound og ledergruppen siden begynnelsen av 2017, først i rollen som HR-sjef, før hun nå i juni trådte inn i rollen som daglig leder. Hennes arbeid har vært sentralt i å bygge opp Inbound til det selskapet det er i dag.
– Dette er et oppdrag jeg tar på meg med ærefrykt og masse entusiasme. Samtidig kjenner jeg selskapet inn og ut, og jeg gleder meg til å videreutvikle Inbound sammen med resten av ledergruppen som en kommersiell partner for våre kunder og som en fantastisk arbeidsplass for våre kolleger, sier Grøndal Berg.
Grøndal Berg overtar stafettpinnen fra Tiril Johansen Gudevold, som har ledet selskapet siden februar 2020. Gudevold går over i ny jobb, men blir styremedlem i Inbound fra høsten.
Inbound har i dag 30 ansatte og omsetter for over 30 millioner årlig. De siste årene har selskapet hatt en omsetningsvekst på mellom 20-35 %, og i 2020 ble selskapet kåret til Gaselle-bedrift, en utnevnelse av Dagens Næringsliv til Norges raskest voksende bedrifter.
Inbounds nye daglige leder har en bachelor i HR og personalledelse, samt en master i ledelse fra BI. Som HR-sjef har Grøndal Berg vært en ivrig forkjemper for ansattes utvikling og suksess på arbeidsplassen, og hennes evne til å anerkjenne og utvikle talenter har vært avgjørende for Inbounds suksess.
– De neste årene ønsker jeg å styrke vår posisjon langs to akser. Vi skal fortsette å utvikle de fantastiske folka som jobber på det jeg mener er Norges beste arbeidsplass, samtidig som vi skal ta en enda tydeligere posisjon i markedet som det B2B-markedsføringsbyrået salgssjefen ikke klarer seg uten, sier hun.
Inbound ble etablert i 2015 av seriegründer Tor Magnus Kolflaath og er et markedsføringsbyrå som spesialiserer seg på digital markedsføring og effektive salg for B2B-selskaper.
– Vi har alltid hatt en kommersiell tilnærming til vårt fag, hvor resultater er viktigere enn priser, og dette skal styrkes i årene som kommer, legger Grøndal Berg til.