Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Nyheter i Inbound > Pangstart for Inboundpodden

Pangstart for Inboundpodden

hva-er-inbound-podcastNorges første podcast utelukkende om vekst og markedsføring for B2B-ledere har sanket over 1400 avlyttinger i sin første måned.

Vi har lenge vurdert å starte en podcast, og nå har vi endelig tatt skrittet. Fire episoder av Inboundpodden ligger ute i skrivende stund, og flere er i produksjon.

– Vi så en mulighet til å posisjonere oss som den første markedsføringspodcasten som retter seg mot B2B-bedrifter som ønsker å vokse. Dette er det foreløpig ingen andre som har gjort, sier Camilla Visjø, podcastvert og salgs- og markedssjef i Inbound.

Podcast passer perfekt med inbound

Sammen med Inbound-grunnlegger Tor Magnus Kolflaath, snakker Camilla med eksperter om temaer som opptar B2B-ledere, som vekstvennlig arbeidskultur, forskjellige sosiale medier-plattformer og inbound marketing. Målet er å ta et mer overordnet, strategisk perspektiv enn de nåværende populære markedsføringspodcastene, som fokuserer mer på de operative aspektene.

– Mange tenker kanskje på podcasts som hovedsakelig ment for lett underholdning, men det er også utrolig godt egnet både for å spre informasjon og for å bygge merkevare, sier Camilla. 

Podcastmediet vokser kraftig, og har doblet i popularitet siden 2015. 30 prosent av nordmenn hører på podcasts ukentlig, og 45 prosent minst én gang i måneden.

Inbound marketing dreier seg om å få kundene til å komme til deg, ved å svare på spørsmål de har gjennom hele kundereisen, fra de innser at de har en utfordring, til de velger å finne en løsning. Podcast-formatet passer helt ypperlig for dette, ikke bare fordi stadig flere liker å høre på podcast, men fordi selve formatet tillater deg å kommunisere mer personlig.

– Vi ser på dette som en unik mulighet til å svare på typiske spørsmål ledere i B2B-bedrifter har knyttet til markedsføring - på et strategisk nivå. Samtidig ser vi en unik mulighet i å bygge merkevaren vår videre og styrke vår posisjon, sier Camilla.

Overveldende respons første måned

Nå er vi langt fra første byrå som har forsøkt seg på podcast, og det er alltid en fare for å drukne i mylderet. Det er en økende avgrunn mellom den øverste 1 % og de resterende 99 % når det gjelder lyttertall.

Derfor var det med stor glede, og aldri så lite positiv overraskelse at vi så lyttertallene passere 1000 lenge før første måned er gått. Vi ligger nå an til å runde 1400 innen mars. Det er vi ganske stolte av.

– Vi får positive tilbakemeldinger fra alle kanter, og henvendelser fra folk som ønsker å gjeste podkasten vår. Dette gir oss ekstra driv til å fortsette. Vi skal ikke bli blant de mange som gir seg etter noen få episoder, lover Camilla.

PS! Vi tar gjerne imot tips om hva vi kan snakke om på podden. Eller kanskje du ønsker å være gjest? Send en mail til cv@inboundgroup.com

Sebastian Krogh Eidbo

Sebastian er en av Inbounds eminente tekstforfattere. Han har en bachelor-grad i kreativ skriving, journalistikk og markedskommunikasjon fra Westerdals. Han er publisert forfatter med glimt i øyet og øre for språk, og prøver nå å bevise at bedriftsblogging ikke er nødt til å være en grå og traurig affære.

Se relaterte artikler

Inbound setter omsetningsrekord for femte år på rad

Som mange andre ble vi truffet av koronabølgen, men året endte stikk...

Inbound er blitt HubSpot Diamond-partner

Av verdens 6000 HubSpot-partnere er det under tre prosent som når...

1 av 4 B2B-selskaper får bedre resultater av markedsføring under korona

Mange trykket inn gassen da koronaen traff - og det ser ut til å ha...