Du er på jakt etter et verktøy hvor du kan skrive og dele innhold, samtidig som du får tilgang til all statistikk over hvilket innhold som gjør det bra. Her har vi samlet svaret på 10 spørsmål bedrifter ofte har om HubSpot, og tar deg igjennom viktige elementer i valget av CMS.
Hubspot er et CMS for inbound marketing og systemet er spesielt utviklet for bedrifter som ønsker å bruke denne metodikken. Dette er et CMS som er enkelt å bruke, gir deg en rekke muligheter og er en del av HubSpots alt-i-ett markedsføringsplattform. Her er det enkelt å lage personalisert innhold og holde oversikten over hvilket innhold som genererer leads.
Wordpress gir deg tilgang til en rekke tilleggskomponenter og er for det meste gratis, men HubSpot er utviklet spesielt med tanke på bedrifter som har som hovedfokus å skaffe leads og kunder. HubSpot er også lite utsatt for hacking, du slipper å ta hensyn til en driftsleverandør og du slipper å tenke på oppdateringer. Systemet gir deg også samme brukerdatabase for all digital markedsføring.
Vi har sammenlignet Wordpress og HubSpot i et tidligere blogginnnlegg her.
HubSpot tilbyr maler for landingssider, nettsider og e-poster gratis. Du kan også velge blant hundrevies av maler designet av byråer og kreative designere. Ønsker du å lage eget design er dette fult mulig. Flere designere spesialiserer seg nå på å designe for nettopp HubSpotsystemet. Det er også mulig å legge til moduler i maler som kodes i HTML, JavaScript, CSS, og Hubl (HubSpot sitt eget server språk).
Nettsider og blogger laget i HubSpot er responsive, og vil derfor se flotte ut på skjermer av alle størrelser.
Velger du å bytte publiseringsløsning for dine nettsider fra HubSpot kan du enkelt å eksportere kontakter, statistikk og rapporter, for så å importere de inn i et nytt system.
Du kan følge denne enkle guiden for eksport fra HubSpot.
HubSpot nettsider er svært raske. Av erfaring laster HubSpot sider ofte på 1-2 sekunder, mens andre sider normalt laster på 2-5 sekunder. Kort lastetid er viktig for brukeropplevelsen, konverteringer og bra for synligheten i Google.
Når du bruker HubSpot får du et content delivery network (CDN) og en kraftfull Web Application Accelerator (WAA). CDN lagrer det statiske innholdet på nettsiden din (bilder o.l.) på servere rundt omkring i verden. Når noen går inn på siden, hentes den opp fra nærmeste server i nettverket. Dette gjør at siden er raskere og mindre utsatt for “krasj” på grunn av overbelastning av en server, da trafikken fordeles på flere servere.
Du kan lese mer om hvordan du holder nettsiden din rask her.
HubSpot er et alt-i-ett system for din markedsføring. Med et verktøy har du tilgang til blogg, sosiale medier, kontaktdatabase, landingssider, CTA-er, e-poster, analyse og CRM. Du får også tilgang til statistikk som tydelig viser deg hvilket innhold som har fanget interessen til dine personas og hva du bør satse videre på av markedsaktiviteter.
HubSpot er også alltid tilgjengelig gjennom din egen markedsføringskonsulent og kontaktperson om du har spørsmål eller trenger råd til hvordan du best bør legge opp markedsføringen og kampanjer. Det er også et eget HubSpot Academy hvor du får tilgang til forum, presentasjoner og sertifiseringer. HubSpot er dermed så mye mer enn bare et CMS, og det er derfor ikke helt sammenlignbart med å anskaffe seg og drifte et annet publiseringssystem.
Man betaler for HubSpot en gang i året. Prisen settes ut i fra hvor mange kontakter du skal ha i systemet, samt noen andre variabler.
Her er en oversikt over HubSpot sine priser.
HubSpot er svært sikkert og er et system som er lite utsatt for hacking. Dette er et CMS som har også en rekke sertifiseringer som viser til at de tar beskyttelse av dine data seriøst.
Du kan lese mer på HubSpot sine sider her om deres fokus på sikkerhet.
Det finnes en rekke integrasjonsmuligheter for HubSpot som kan være til hjelp for både salg- og markedsføringsavelingen. Blant de mest populære finner du blant annet Salesforce, SugarCRM,Eventbrite, Teamwork, SlideShare, Google e-post/kalender/docs, SurveyMonkey, GoToWebinar, Shopify, DropBox, Magento, Dynamics CRM, Zapier og Insightly. Du kan også utvikle egne integrasjoner.
Les mer om integrasjonsmulighetene her.
Du kan enkelt legge inn moduler i HubSpot hvor du selv kan skrive HTML, JavaScript, CSS og Hubl (HubSpot server språk). Slik kan du enkelt lage egne bildegalleri, lister for arrangementer og lister som viser ansatte med bilde og kort introduksjon. Dette er ikke komplisert og de fleste kan legge inn enkel moduler.
Ja, det stemmer, og det vokser stadig. Utviklere kan registrere seg i et utviklermiljø for å dele ideer, lære og løse utfordringer. Stadig flere designere, over hele verden, blir også HubSpot sertifisert.