Hjem > New Podcast Blog > 5 grunner til at du som daglig leder må ta en prat med Inbound Group
5 grunner til at du som daglig leder må ta en prat med Inbound Group
27. mars 2019
Vi er like opptatt av at din bedrift skal lykkes som det du er.
Suksess kommer ikke av seg selv. Det kreves innsats og vilje - men mest av alt kreves et solid grunnlag. Begynner du med feil grunnlag vil heller ikke sluttresultatet bli noe særlig å juble over.
Å velge markedsføringsmetodikk kan være vanskelig. Ikke bare fordi vi mennesker er vanedyr, og aller helst velger det vi kan og det vi vet fra før, men også fordi det kan være vanskelig å få andre med på laget.
Inbound marketing er en metodikk som kan vise til svært gode resultater, og som er spådd å være en av de viktigste komponentene i digital markedsføring (kilde). Du har kanskje vært inne på tanken om å begynne med inbound markedsføring som metodikk for din bedrift?
Vi gir deg 5 grunner til hvorfor du som daglig leder bør ta en prat med Inbound Group:
Hvorfor du må ta en prat med Inbound Group
Vi vet at det kan være vanskelig å sette seg inn i alt inbound-metodikken går ut på. Derfor er vi her for å hjelpe deg.
I et møte med oss vil du derfor lære om:
1) Hva inbound marketing er og hvordan det har hjulpet selskaper å nå sine salgsmål
Inbound marketing-metodikken fokuserer på å gjøre jobben enklere for dine selgere. Ved hjelp av kontinuerlig analyse tilpasser vi markedsaktivitetene fortløpende, og koordinerer dem med salgsavdelingen slik at resultatet blir best mulig.
Og hvordan får man til dette? Finn ut hvem dine personas (drømmekunder) er, hva slags behov de har og hvor de befinner seg. Basert på dette kan du tilby dem personalisert og tilpasset innhold som er tilpasset hvor de er i kjøpsprosessen.Så fort du sitter med et system som holder kontroll over markedsføringen, samt potensielle kunder og nye kunder, har du en skalerbar modell for å måle vekst i din bedrift.
Du kan lese mer om hva inbound marketing er her.
2) Erfaringer fra andre selskaper
I et møte vil du også få kunnskap om selskaper som har forbedret sin markedsføring med inbound marketing og dermed har nådd sine salgsmål.
Du vil lære mer om løpet vi opererer med, helt fra forprosjekt til resultatmøter.
3) Mulige konsekvenser for organisasjonen
Det vil bli snakket om ulike aspekter som må oppfylles for at bedriften skal kunne oppnå ønsket resultat. Dette involverer blant annet:
- Egeninnsats- hvor mye egeninnsats som kreves av bedriften for å oppnå salgsmål
- Reorganisering av markeds- og salgsressurser
- Mulige kutt av tradisjonelle, ikke-målbare markedsaktiviteter
Møtet vil i stor grad ta for seg hvordan man kan ta i bruk inbound markedsførings-tiltak for å forbedre bedriftens markedsføringsresultat. Dette innebærer derfor å se på hvilke tradisjonelle markedsaktiviteter som ikke fungerer særlig bra, og som derfor må kuttes. I tillegg diskuteres det hvordan markedsavdelingen og salgsavdelingen kan samarbeide på en bedre måte for å oppnå bedre resultater- og salgsmål.
4) ROI
Return on Investment er en viktig del av samtalen. ROI brukes for å forklare hvor mye man får igjen for hver brukte markedsføringskrone, altså hvor mye man har investert. Her trekker vi fram andre kunder, og diskuterer bedriftens sannsynlige ROI ved bruk av inbound marketing.
Inbound Group tar ikke på seg oppdrag hvor vi ikke er overbevist om at vi kan skape lønnsomhet for kunden.
5) Uforløst potensiale som ligger i din bedrift
Møtet vil også se på potensialet som finnes i din bedrift, og hvordan vi best kan utnytte dette for å få et best mulig resultat. Her vil gjerne bedriftens kompetanse og potensiale settes i sammenheng med Inbound Groups kompetanse, slik at vi kan etablere et velfungerende og realistisk samarbeid.