Amerikanske HubSpot er et av verdens raskest voksende software-selskap. Deres alt-i-ett-plattform for å jobbe effektivt og målrettet med salg og markedsføring blir stadig mer populær, også i Norge.
HubSpot har per dags dato ti kontorer i ni land. Norge er foreløpig ikke et av disse, men de har likevel en rekke partnere her til lands (47 per september 2020). Med HubSpots partner-strategi kan deres kunder kjøpe lisensen via en lokal partner. Ved å samarbeide med lokale partnere som i tillegg kan hjelpe til med inbound marketing og salg, sørger selskapet for at deres kunder får mest mulig ut av portalen. HubSpot-portalen er nemlig bygget opp rundt inbound marketing-metodikken.
I dette innlegget gir vi deg en oversikt over de seksten største partnerne.
HubSpot opererer med fem ulike nivåer av partnerskap: Partner, Gold, Platinum, Diamond og Elite. Nivået bestemmes blant annet av antallet solgte lisenser og kvaliteten på tjenestene, men handler aller mest om total omsetning i året. Det betyr at du kan være rimelig trygg på at de største leverer kvalitetstjenester, samtidig som en Gold-partner ikke nødvendigvis er noe dårligere. De opererer bare i en litt annen skala.
For å bli partner kreves det i tillegg at byrået har bestått Agency Partner-sertifiseringen. HubSpot har en rekke andre sertifiseringer som deres partnere har stor nytte av å ta. Det kommer stadig nye sertifiseringer, og de fleste må fornyes hvert år.
Avidly |
|
Markedspartner |
|
HubEx |
|
Techweb |
|
Nettly |
|
Knowit Experience |
|
Leadify |
|
Novicell |
|
Columbia Road |
|
|
CompEdge Consulting |
STI Norway |
|
NARD |
|
Labs Marketing |
|
Markant |
|
Oktan Oslo |
|
Utbrudd Performance Marketing |
Her finner du den komplette listen over HubSpot-partnere i Norge.
Artikkelen ble sist oppdatert september 2020.