Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Blogg > Hva innebærer det at Inbound er HubSpot Platinum Partner?

Hva innebærer det at Inbound er HubSpot Platinum Partner?

Platinum partnerÅ bli en HubSpot Platinum Partner er ingen lett oppgave. Det krever dedikert arbeid og gode resultater over tid.

I 2016 fikk Inbound Group æren av å bli HubSpot Platinum Partner, som betyr at vi er blant de 3% beste HubSpot-partnerne i verden. Det er noe vi har jobbet hardt for å oppnå, og en prestasjon som vi er ekstremt stolt av.

Nysgjerrig på HubSpot? Ta gjerne en titt på vår omfattende artikkel og video om plattformen. 

HubSpot deler sine partnere inn i fem nivåer: Partner, Gold, Platinum, Diamond og Elite. Hvilket nivå du har er basert på en rekke faktorer, men i bunn og grunn handler det om to faktorer: 1) Hvor mange HubSpot-kontoer partneren jobber med over tid og 2) Hvor mange kjøp av HubSpot partneren står for. 

For å beholde akkrediteringen vår er det derfor vesentlig at vi i Inbound Group etterstreber en høy standard i vårt byrå. Det gjør vi gjennom gode kundesamarbeid, og kontinuerlig investering i våre ansatte.

Per i dag (september 2020) er det 47 HubSpot-partnere i Norge. 7 av dem er Platinum-partnere. 

Hva betyr det egentlig å være HubSpot Platinum Partner?

Hvilket nivå du havner på kommer i stor grad an på hvor mange bedrifter du bistår med inbound marketing. Nøyaktig går det på hvor mange HubSpot-portaler, eller kontoer du håndterer. En Gold Partner håndterer gjerne minst 3-5 kundeportaler i HubSpot, mens en Platinum Partner håndterer minimum rundt 15-20 kundeportaler. Er du Diamond Partner er tallet gjerne minst 50 portaler (merk at størrelser på portaler i stor grad kan variere). 

HubSpot har et helhetlig og avansert sertifiseringsprogram. For å bli partner må byrået og dets ansatte kvalifiseres gjennom mange omfattende HubSpot sertifiseringer som må fornyes hvert år.

Våre ansatte fornyer og styrker stadig sin kompetanse innenfor HubSpots verktøy, og beste praksis innen inbound marketing. Vi er cirka 20 ansatte som hele tiden med å ta gjeldende sertifiseringer. Per i dag besitter vi rundt 100 sertifiseringer. 

Hva betyr det for deg?

Som Platinum Partner har Inbound Group muligheten til å jobbe tettere med HubSpot. Det kommer til nytte for deg som kunde, ettersom vi øker vår kompetanse i samarbeid med verdens ledende inbound-selskaper. Vår status gjør at vi for eksempel får billetter til den internasjonale Inbound-messen i Boston hver høst og vi blir invitert til HubSpot i Dublin for kursing. 

HubSpot platinum partner


Sist, men ikke minst: Skal man jobbe effektivt med inbound marketing og levere resultater, er det en fordel å være et rendyrket inbound-byrå. Vi jobber med HubSpot hver eneste dag, og kjenner plattformen nesten like godt som våre egne lommer. Det gjør at vi kan levere solide resultater for våre samarbeidspartnere.

Videre lesning:

New Call-to-action

Tor Magnus Kolflaath

Tor Magnus har over 20 års erfaring med digital markedsføring. Han brenner for ROI-basert markedsføring og har selv opplevd tidobling av salgsleads som markedssjef. I tillegg til å være gründer i Inbound har han også vært med å bygge opp Idium AS fra 0 til 100 ansatte.

Se relaterte artikler

HubSpot-partnere i Norge

Amerikanske HubSpot er et av verdens raskest voksende...

4 grunner til å samarbeide med en HubSpot-partner

HubSpot er en avansert plattform, med mange forskjellige produkter,...

3 viktige parametre du bør måle i HubSpot (og hvorfor)

Hvis ikke du måler det du gjør, vil du aldri lære om...