Hjem > New Podcast Blog > Inbound 2017: De nyeste HubSpot-lanseringene
Inbound 2017: De nyeste HubSpot-lanseringene
19. februar 2020
Hvordan vil morgendagens HubSpot se ut? Dette er de nyeste endringene og verktøyene som ble lansert på Inbound 2017.
Første dag på Inbound-konferansen i Boston la HubSpot-grunnleggerne Brian Halligan og Dharmesh Shah frem de nyeste oppdateringene og produktene fra markedsføringsplattformen HubSpot. Noe lanseres allerede denne høsten, mens resten først vil bli tilgjengelig i begynnelsen av 2018. Dette er de største og viktigste nyhetene du må få med deg:
Sales Professional
Kanskje den største nyheten er relanseringen av salgsverktøyet Sales Professional, som nå endelig blir et profesjonelt CRM-system. Flere bedrifter har gitt uttrykk for at CRM-systemet til nå har vært noe simpelt, men med relanseringen tar HubSpot et stort steg videre og gjør salgsplattformen mer funksjonell. I tillegg til de eksisterende verktøyene, vil Sales Professional inneholde følgende funksjoner:
- Et eget workflow-verktøy som er skreddersydd for selgere
- Produkter! Endelig – dette har mange ventet på. Med den nye salgsplattformen kan du knytte produkter opp mot deals
- Custom Reports og Ads Add-on
- Notification center. Selgerne vil få opp en ”Siste nytt”-fane
- Predicitve lead scoring
- Flere funksjoner knyttet opp mot teams
Sales Professional vil være tilgjengelig fra 1. november.
Dersom du vurdere å skaffe deg denne CRM-løsningen og ikke bruker Sales Pro i dag bør du kjøpe før 1. november. Etter dette setter nemlig HubSpot prisen opp fra $50 per bruker til $400 for fem brukere.
Conversations i HubSpot CRM
Dette er en annen spennende og helt ny funksjon i HubSpot. Conversations er en delt innboks som hjelper ditt team med å sortere og behandle én-til-én kontakt med dine kunder, enten det er via Facebook, chat, Instagram eller chat på nettside.
På denne måten kan du mye enklere holde oversikt over alle samtalene du har med dine kunder. Du kan enkelt lagre meldinger fra prospekter og kunder på ett sted, og dermed se og behandle svar enkelt. I tillegg vil du også ha mulighet til å sette opp automatiserte svar med såkalte chatbots. For å få til dette har HubSpot nylig kjøpt opp ai-selskapet Motion. Med dette verktøyet vil du kunne bygge din egen chatbot for å kommunisere med dine kunder helt uten teknisk kompetanse.
HubSpot Conversations vil være tilgjengelig tidlig i 2018.
Se video av HubSpot sin produktlansering her:
Flere spennende nyheter
I tillegg til de nye lanseringene over, jobber HubSpot også med å stadig forbedre de eksisterende verktøyene. Her er noen av de viktigste endringene:
- Content Strategy: Som mange HubSpottere har fått med seg, er det allerede lansert et helt nytt innholdsverktøy: Content Strategy. Dette er en enkel måte å strukturere innhold på, samtidig som det gjør innholdet mer optimalisert for søkemotorer.
- Campaign Reporting: Dette er en funksjon mange har ventet på. Nå gjør HubSpot det enklere og mer oversiktlig for deg å analysere kampanjer. Med dette analyseverktøyet vil du enkelt kunne se hvilke kontakter som kom fra de ulike kampanjene og hvor mange visninger kampanjene har generert.
- Facebook Ads: I samarbeid med Facebook har HubSpot nå gjort det mulig å enkelt opprette leadsgenererende skjemaer (lead ads) i HubSpot som vises på Facebook.
- Instagram for HubSpot: En viktig funksjon som mange har savnet. Nå kan du publisere instagram-bilder rett fra HubSpot.
- Native Shopify Integration: Som første ecommerce-plattform blir Shopify integrert i HubSpot.
Klikk her for å se lese mer om produktlanseringene fra HubSpot!