Hjem > Inboundpodden > Derfor endret salgssjefen i Bruusgaard mening om verdien av markedsføring
Derfor endret salgssjefen i Bruusgaard mening om verdien av markedsføring
17. desember 2024
– Min første tanke i møte med Inbound: Hva skal de hipsterne her gjøre for meg?
Christian Baas i Bruusgaard deler nok samme tankegang som mange salgssjefer der ute: Jeg tror på verdien av markedsføring når jeg får se den.
Bruusgard driver med gassdeteksjon til sjøs, har et internasjonalt kjent navn, og står for 70 prosent av markedet i både Norge og Danmark. Men som skjer med mange foregangsselskaper, har de opplevd økt press fra konkurrenter som kopierer deres suksessoppskrift. Da begynner selv en skeptisk salgssjef å bli mer interessert i markedsføring.
I starten av samarbeidet med Inbound kom det inn mange leads fra satsingen, men de holdt ikke den kvaliteten salgsteamet ønsket seg. Det ble starten på en fantastisk snuoperasjon, hvor salg og markedsføring forente krefter.
Har du også vært skeptisk til konkret salgsverdi av markedsføring, er dette episoden for deg. Vi inviterte Christian i studio for å fortelle hvordan han fikk øynene opp for hva markedsføring kan gjøre for salg – så lenge begge parter lytter mer til hverandre enn det som kanskje er vanlig.