Hjem > Inboundpodden > Employer branding: – Selg inn det som faktisk finnes på arbeidsplassen din
Employer branding: – Selg inn det som faktisk finnes på arbeidsplassen din
16. februar 2024
Vil du tiltrekke fremoverlente og utadvendte kandidater til ditt kreative og dynamiske arbeidsmiljø? Da bør du tenke litt på employer branding.
Å markedsføre deg selv som arbeidsgiver er egentlig ikke så ulikt å markedsføre alt annet. Det handler om å vise hvordan du skiller deg fra mengden – og ikke bare hevde det.
Hvem bedre til å reflektere rundt hvordan markedsføring og arbeidsmiljø overlapper, enn vår egen HR-sjef Hanne Cecilie Wærnhus, som også har jobbet som digital markedsfører? Hun er med oss i studio for å dele sine erfaringer med å utvikle et selskap som har mer å tilby de ansatte enn lønnsslippen hver måned.
Skaper du en arbeidsplass som oppleves givende og motiverende å gå til, ender du også med å tiltrekke deg flinke folk som har lyst til å jobbe der. Men spørsmålet melder seg – hvordan kommuniserer du det utad?
I nyeste episode får du høre hva som kan måles (og hva som ikke kan) av tilfredshet på arbeidsplassen, viktigheten av å jobbe like målrettet med employer branding som med alt annet, hvem der ute som er best i klassen, og hvorfor Tor Magnus egentlig ikke kan fordra uttrykket.