Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Inboundpodden > Hjelp! Det er budsjettsesong (vår guide til å overleve)

Hjelp! Det er budsjettsesong (vår guide til å overleve)

 

Det er på tide å sette markedsbudsjettet! Hvor mye bør du investere, og hvordan overtaler du styret?

– The first rule of marketing is: Don't talk about marketing. Når du tar med budsjettanbefalingene dine til ledelsen, snakk heller om veksttakt, konkurrenter, ambisjonsnivå – det er et språk de forstår og anerkjenner.

Ordene tilhører Guro Esposito, kundesjef i Inbound, som er med i nyeste episode for å snakke med oss om markedsbudsjetter. For hvordan går du fram for å få tak i ressursene du trenger, når det trengs flerfoldige millioner og flere år om du skal følge optimal praksis til punkt og prikke?

Det finnes dessuten mange populære tommelfingerregler for hvor mye du burde sette av til markedsføring: for eksempel 10 prosent av omsetningen. Men heldigvis finnes det mye bedre måter å beregne det på enn en flat andel av totalen. 

Før du setter budsjettet for 2025 – hør denne episoden. Vi gir deg løsningen med to streker under svaret. Eller, i hvert fall et par stiplede linjer.

 

 

Abonner på podcasten vår