Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Inboundpodden > Hvorfor mangler 50 % av norske B2B-bedrifter markedsførings-KPIer?

Hvorfor mangler 50 % av norske B2B-bedrifter markedsførings-KPIer?

 

50 prosent av norske B2B-bedrifter har ikke definerte, tallfestede markedsføringsmål. Da blir det veldig vanskelig å avgjøre om tiltakene dine har den ønskede effekten.

Vi huket tak i Martin Sjøblom Roppestad – podcast-veteran og strategisk rådgiver i Inbound, som har jobbet mye med salg før han tok på seg markedsføringshatten – for å ta praten om KPIer. 

For det er jo litt bak mål å ikke måle det man gjør? 

Som Martin sier:

– Det er greit å ha en avsjekker på at man er på vei i riktig retning.

I nyeste episode av Inboundpodden får du noen smarte refleksjoner rundt forskjellen på KPI og mål, hvordan du begeistrer styret via riktige måltall, og hvorfor du helst ikke bør sette KPIer når du er stresset.

 

 

Abonner på podcasten vår