Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Inboundpodden > LIS: – Markedsførere må forstå salgs-mindsettet

LIS: – Markedsførere må forstå salgs-mindsettet

 

Vi snakker mye om at salg og marked må spille på lag. Men hvordan? LIS har lykkes med det, og er med i studio for å dele praktiske tips.

– Hva er en selger opptatt av? Jeg vil juge hvis jeg ikke sier at det er det neste salget. Det er punkt én, to, tre og fem. En selgers tankegang er altfor kort, sier Eirik Toft, salgssjefen i LIS.

Med det perspektivet kan ofte markedsføring føles som et sideprosjekt, kanskje hovedsakelig noen som lager litt freshere PowerPoints. Men det er vanskelig å gjøre god markedsføring uten selgernes bidrag.

LIS er én av Inbounds eldste kunder, og har doblet omsetningen siden samarbeidet startet i 2015. Det har nok hjulpet på entusiasmen blant selgerne. Men hvordan får en markedssjef, som kanskje ikke engang sitter i ledergruppa, salgssjefen til å forstå verdien av det hun gjør?

 

 

Abonner på podcasten vår