KORTFILM
Slik lykkes du med B2B-markedsføringen
Etter å ha jobbet med B2B-markedsføring i åtte år har vi gjort oss opp noen erfaringer om hva som fungerer og ikke. I denne kortfilmen deler vi våre beste tips for å lykkes med B2B-markedsføring – på en snau halvtime.
Produksjonen er skreddersydd for deg som vurderer å øke innsatsen på salg og markedsføring.
01:11
Hopp hit om du vil gå rett til Tor Magnus' del om strategi og 3-årsplan.
07:50
Er det Camillas segment om «å ta sin egen medisin» i markedsføring og salg du gleder deg mest til, anbefaler vi å gå rett hit.
18:38
Hvis det var Sues syvårige historie om LIS-suksessen som trigget deg, rykk frem til 18:38.
26:39
Tenker du at oppsummeringen egentlig holder? Da finner du den her!
Du vil få innsikt i
B2B-markedsføring og strategi
Inbound-gründer Tor Magnus Kolflaath tar oss gjennom de viktigste aspektene for B2B-markedsføring som digital research, målgruppe, kjøpsreise og merkevarebygging. Ikke minst viktigheten av å ha en tydelig plan.
Salg og markedsføring i praksis
Vår egen salgs- og markedssjef Camilla Tryggestad Visjø forteller om hvordan vi selv får alt salg gjennom og med markedsføring. Hun tar for seg utfordringer og suksesshistorier basert på praktiske eksempler fra egen hverdag.
Erfaringer fra en trofast kunde
Sue Kristiansen Johannesen, økonomi- og markedssjef i LIS, har drevet med inbound marketing i syv år. Hun forteller om alt fra oppstarten, resultatene, forankringen i ledelsen og ikke minst de viktigste erfaringene.
Oppsummering og veien videre
Tid er penger. Derfor oppsummerer vi sendingen med noen enkle, høyaktuelle punkter for deg som vil lære mer om B2B-markedsføring. Kanskje passer det bedre med anekdoter om terrengsykling og hvalhai en annen dag?
Fra cold calling til varme henvendelser
Drømmen for alle selgere, er det ikke?
Så også for vår egen Camilla. I kortfilmen får du blant annet ta del i reisen Håvard fra Loomis foretok seg fra han først hørte om Inbound, til kontrakten var signert.
PS1: Kjøpsreisen er veldig lang
PS2: Du får heldigvis kortversjonen
I filmen blir du kjent med
Camilla Tryggestad Visjø
Salgs- og markedssjef i Inbound
Camilla har jobbet med B2B-markedsføring i syv år og har ledet markedsføringen til en rekke små- og mellomstore B2B-selskaper. Hun brenner for gevinstene man kan høste når salg og marked jobber tett og godt.
Tor Magnus Kolflaath
Gründer og styreleder i Inbound
Tor Magnus har 20 års erfaring med digital markedsføring og har startet flere byråer. Han brenner for ROI-basert markedsføring, og har selv opplevd en tidobling av salgsleads som markedssjef.
Ashkan Parvizia
Strategisk Rådgiver
Ashkan har 7 års erfaring med digital markedsføring innen B2B, og jobber som strategisk rådgiver i Inbound. Han er en god sparringsparnter for kundene med oversikt over hvilke trender som er i markedet og brenner for at vi skal nå målene vi setter oss - sammen.
Emeline Braatlund Larsen
Tidligere salgsrådgiver i Inbound
Emeline har lang erfaring både fra den strategiske og operative delen av markedsføringsfaget – i tillegg til å være daglig leder for klesmerket Chosen. Hun elsker å finne gode løsninger på hvordan salg og markedsføring sammen kan skape magi.
Sue Kristiansen Johannessen
Daglig leder i LIS
Sue har holdt i markedsføringen til LIS i flere år, og er programleder for Logistikkpodden. Hun brenner for markedsføring som fungerer og er knallgod på intern forankring av markedsføringsarbeid.