I 2016 fikk Inbound Group æren av å bli HubSpot Platinum Partner, som betyr at vi er blant de 3% beste HubSpot-partnerne i verden. Det er noe vi har jobbet hardt for å oppnå, og en prestasjon som vi er ekstremt stolt av.
Nysgjerrig på HubSpot? Ta gjerne en titt på vår omfattende artikkel og video om plattformen.
HubSpot deler sine partnere inn i fem nivåer: Partner, Gold, Platinum, Diamond og Elite. Hvilket nivå du har er basert på en rekke faktorer, men i bunn og grunn handler det om to faktorer: 1) Hvor mange HubSpot-kontoer partneren jobber med over tid og 2) Hvor mange kjøp av HubSpot partneren står for.
For å beholde akkrediteringen vår er det derfor vesentlig at vi i Inbound Group etterstreber en høy standard i vårt byrå. Det gjør vi gjennom gode kundesamarbeid, og kontinuerlig investering i våre ansatte.
Per i dag (september 2020) er det 47 HubSpot-partnere i Norge. 7 av dem er Platinum-partnere.
Hvilket nivå du havner på kommer i stor grad an på hvor mange bedrifter du bistår med inbound marketing. Nøyaktig går det på hvor mange HubSpot-portaler, eller kontoer du håndterer. En Gold Partner håndterer gjerne minst 3-5 kundeportaler i HubSpot, mens en Platinum Partner håndterer minimum rundt 15-20 kundeportaler. Er du Diamond Partner er tallet gjerne minst 50 portaler (merk at størrelser på portaler i stor grad kan variere).
HubSpot har et helhetlig og avansert sertifiseringsprogram. For å bli partner må byrået og dets ansatte kvalifiseres gjennom mange omfattende HubSpot sertifiseringer som må fornyes hvert år.
Våre ansatte fornyer og styrker stadig sin kompetanse innenfor HubSpots verktøy, og beste praksis innen inbound marketing. Vi er cirka 20 ansatte som hele tiden med å ta gjeldende sertifiseringer. Per i dag besitter vi rundt 100 sertifiseringer.
Som Platinum Partner har Inbound Group muligheten til å jobbe tettere med HubSpot. Det kommer til nytte for deg som kunde, ettersom vi øker vår kompetanse i samarbeid med verdens ledende inbound-selskaper. Vår status gjør at vi for eksempel får billetter til den internasjonale Inbound-messen i Boston hver høst og vi blir invitert til HubSpot i Dublin for kursing.
Sist, men ikke minst: Skal man jobbe effektivt med inbound marketing og levere resultater, er det en fordel å være et rendyrket inbound-byrå. Vi jobber med HubSpot hver eneste dag, og kjenner plattformen nesten like godt som våre egne lommer. Det gjør at vi kan levere solide resultater for våre samarbeidspartnere.